sfaturi-facebook

Care sunt pasii pentru Social Media Marketing de succes?

In ultimii ani, SMM-ul ( Social Media Marketingul) a devenit una dintre cele mai importante forme de promovare pentru business-uri, atat pentru cele mari, cat si pentru cele mici.
Motivele sunt numeroase:

  • Este o forma de promovare destul de ieftina;
  • Se adreseaza unui numar mare de oameni;
  • Daca este bine realizat, poate sa atraga foarte multi clienti.

Care sunt pasii pentru un SMM de succes?

1. Realizarea unui audit. Auditul are drept scop evaluarea tuturor activitatilor pe care compania le are in zona de social Marketing. Se analizeaza blogul, paginile retelelor de socializare, site-ul etc. Printr-un audit se incearca stabilirea retelelor care aduc cea mai mare valoare, a textelor care creaza cel mai mare impact si a micilor detalii care pot contribui la eficienta.

2. Definirea obiectivelor. O campanie SMM poate incepe doar daca exista niste obiective foarte bine definite. Trebuie, asadar, sa stii ce iti doresti de la o astfel de metoda de promovare: vrei sa obtii contacte noi? Vrei sa cresti loialitatea fata de brand? Vrei sa ai vanzari mai mari sau vrei sa conturezi anumite idei in jurul brandului?

3. Identificarea publicului tinta. Daca stii care sunt cele mai eficiente metode folosite deja si cele mai importante obiective, poti incerca sa gasesti acel public care poate sa te ajute sa iti atingi obiectivele. Din fericire, majoritatea platformelor de Social Marketing ofera solutii prin care se pot targeta foarte bine potentialii cititori.

4. Crearea unui continut de foarte buna calitate. SMM-ul se bazeaza extremd e mult pe continut. Tocmai de aceea, intreaga strategie trebuie sa se desfasoare in jurul ideii de content marketing. Creaza un continut potrivit pentru publicul tinta, care atrage atentia si care nu are niciun cusur. In continutul web nu isi au locul greselile gramaticale, textele copiate sau textele fara substanta. Acorda, de asemenea, atentie maxima pozelor, modului in care structurezi textele si cuvintelor pe care le folosesti.

5. Distribuirea continutului. Odata creat, continutul trebuie sa fie distribuit. Acest lucru poate sa fie facut in mai multe moduri: fie pe grupuri specializate si pe forumuri, fie prin campanii platite de Facebook Ads, Instagram Ads, etc, fie direct pe paginile companiei, in asteptarea transformarii informatiei intr-una virala.

Pentru un SMM de succes este extrem de important sa se acorde atentie detaliilor si cheltuielilor. Scopul este simplu: atingerea obiectivelor cu cat mai putine costuri si cu o pierdere cat mai mica de timp.

Partajează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.