Daca esti antreprenor si vrei sa te promovezi online, cu siguranta ai auzit atat de SEO, cat si de SEM. Acestea pot fi confundate cu usurinta, insa sunt total diferite.
SEO – Search Engine Optimization
SEO este acronimul de la Search Engine Optimization si este procesul prin care site-ul este manipulat in asa fel incat sa ajunga pe primele pozitii in rezultatele organice din Google. In teorie, SEO poate fi facut gratuit, bazandu-se strict pe un continut de foarte buna calitate si pe recomandari gratuite din partea altor website-uri. In practica insa, SEO costa, deoarece implica achizitia de backlinkuri si cel mai adesea interventia unor programatori care sa faca website-ul mai rapid.
SEM – Search Engine Marketing
Este cunoscut si sub denumirea de PPC (Pay Per Click) si implica plata catre motoarele de cautare pentru afisarea pe primele pozitii ale cautarilor. Diferenta dintre SEO si SEM este faptul ca rezultatele din SEM nu sunt organice. Site-ul este afisat pe prima pagina atata vreme cat se achita un pret pentru fiecare click dat de cititori. Atunci cand nu se mai achita acel pret, site-ul nu va mai fi afisat printre primele rezultate.
Atat scopul SEO, cat si scopul SEM este acelasi: de a aduce trafic pe site si automat, de a genera vanzari. Per total insa, sunt diferite din foarte multe motive:
- Rezultatele cautarilor in SEM sunt insotite de mentiunea “Ad”, in timp ce in SEO sunt organice;
- Pretul platit in SEM este pentru fiecare click, in timp ce pretul platit in SEO este doar pentru aranjarea tehnica a site-ului si pentru constructia de backlinkuri. La un moment dat, SEO poate ajunge sa genereze trafic gratuit;
- Rezultatele in SEM sunt immediate in timp ce rezultatele in SEO sunt pe termen mediu sau lung;
- Rata de click in SEM este scazuta in timp ce rata de click in SEO este mare.
Care este cea mai buna solutie, asadar?
Dat fiind faptul ca sunt atat de diferite, cele doua tipuri de marketing online trebuie sa fie facute in acelasi timp. SEM este ideal pentru rezultate imediate iar SEO pentru constructia unei promovari eficiente pe termen lung.