white sitting behind counter under television

Care sunt indicatorii de performanta pentru marketing-ul digital?

Marketingul digital este procesul de creare si de raspandire a informatiilor despre un produs sau despre o firma pe canale media digitale. Canalele media digitale pot fi site-urile web, retelele de socializare, aplicatiile de mobil, e-mailul, etc.

Exista o multime de canale prin care se poate face marketing digital, incepand cu clasicul email si continuand cu retelele de socializare, mesajele text, SEO si PPC, marketing-ul de continut. Marketing-ul afiliat sau plasarea de produse pe platforme TV sau pe diverse site-uri.

Aceasta forma de marketing este esentiala pentru orice business modern, deoarece majoritatea potentialilor clienti folosesc canale digitale.

Care sunt indicatorii de performanta ai marketing-ului digital?

Iti poti da seama de succesul unei campanii de marketing digital prin bifarea unor indicatori de performanta. Acesti indicatori sunt urmatorii:

1. Vizitatorii care revin pe site. Este un indicator esential, care arata ca vizitatorii sunt implicati si isi doresc mai mult continut.

2. Timpul petrecut pe site la prima vizita. Este un alt indicator important. Daca un om petrece mult timp pe site atunci cand ajunge prima data pe el, inseamna ca a gasit informatii relevante si utile pentru el;

3. Numarul total de vizite. Evident, numarul mare de vizitatori este un argument pentru modul in care ai ales sa faci marketing-ul digital. Este important de retinut ca un numar mare de vizitatori poate fi si irelevant, daca acei oameni nu fac parte din target-ul pe care il doresti;

4. Rata de click. Este un alt indicator de performanta, atunci cand rezultatele se masoara in numarul de clickuri date pe un anumit buton.

macbook air on grey wooden table
Photo by Caio on Pexels.com

5. ROI. Return of investment este unul dintre cei mai importanti indicatori de performanta. Scopul oricarei campanii de marketing este acela de a aduce vanzari iar vanzarile trebuie sa genereze mai multi bani decat cheltuielile. ROI reprezinta venitul castigat in urma unei campanii, raportat la costul generat pentru derularea campaniei.

Un marketing digital bun genereaza vanzari mari cu cheltuieli mici. Din pacate, nu exista o reteta standard a unui marketing digital bun. Reteta depinde foarte mult de activitatea companiei care se promoveaza si poate avea o multime de ingrediente: emailuri, mesaje SMS, notificari in aplicatii, promovare in retele de socializare, promovare in aplicatii auto, promovare prin bannere, SEO sau promovare prin aplicatii video.

Partajează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.