Patrick Sexton este autorul Varvy.com și co-fondatorul getlisted.org (achiziționat de Moz). Acest articol prezintă opinia sa personală despre actualizarea regulamentului Google pentru webmasteri.
Ocazional, de-a lungul anilor, regulile Google pentru webmasteri primesc actualizări. Rareori apare o modificare semnificativă cu privire la scopurile regulilor Google, actualizările tinzând să fie mai degrabă clarificări decât noutăți mari.
Această actualizare este diferită însă. Avem reguli complet noi, câteva clarificări, o separare de vechile reguli, combinații de reguli vechi, dar și reguli eliminate complet. Ce iese în evidență este că site-urile sigure (HTTPS), SEO mobil și accesibilitatea sunt acum concepte incluse în regulamentul Google pentru webmasteri.
Să ne uităm la schimbări.
Reguli complet noi:
“Dacă este posibil, crează conexiuni sigure pentru site-ul tău, cu HTTPS. Encriptarea interacțiunilor dintre utilizator și website-ul tău este o practică bună pentru comunicarea pe web.”
A avea un website sigur, cu HTTPS, este acum o regulă Google pentru webmasteri, una oarecum inevitabilă. Adăugarea oficială a acesteia în regulament indică un eveniment important. Google adaugă foarte rar reguli noi pentru webmasteri iar când o face, decizia are în spate multe idei și multă energie. Website-urile ar trebui să folosească acum HTTPS. Nu mai există zonă gri.
“Creeaza-ți site-ul pentru toate tipurile și mărimile de dispozitive, inclusiv desktop-uri, tablete și smartphone-uri. Foloseste instrumentul de testare pentru site-uri mobile ca să vezi cât de bine ruleaza paginile pe dispozitive mobile dar și ca să primești feedback despre eventuale ajustări necesare.“
SEO mobil este acum o regulă Google pentru webmasteri. Dacă ai așteptat să ajungi și pe mobil, se poaet spune că ai așteptat prea mult. Este prima dată când regulamentul Google pentru webmasteri a menționat mediul mobil.
“Asigură-te că paginile tale sunt utile pentru cititorii cu probleme cu vederea, de exemplu, testând uzabilitatea cu un cititor de ecran.“
Accesibilitatea a fost multă vreme absentă în regulamentul Google. Noul regulament nu lasă, însă, dubii că accesibilitatea va primi în sfârșit atenția bine-meritată.
“Permite conținutului important să fie vizibil în mod implicit. Google poate găsi conținutul HTML ascuns în elementele de navigare, ca tab-urile și secțiunile expandabile, dar considerăm acest tip de conținut mai puțin accesibil pentru utilizatori și credem că ar trebui să faci în așa fel încât informațiile tale cele mai importante să fie vizibile în modul de vizualizare implicit al paginii…“
Aceste reguli clarifică întreaga dezbatere despre “Cum rămâne cu conținutul din tab-uri”. Google consideră că acest conținut vizibil implicit este mai important decât cel din tab-uri sau din alte elemente care nu se văd.
Noi reguli care sunt de fapt versiuni modificate ale regulilor deja existente:
“Asigură-te că toate paginile de pe site pot fi accesate cu un click dintr-o altă pagină accesibilă. Link-ul ar trebui să includă text sau, pentru imagini, un atribut alt relevant pentru pagina-țintă.“
Acest regulament specifica anterior:
“Construiește un site cu ierarhie clară și link-uri text clare. Fiecare pagină ar trebui să fie accesată din cel puțin un link text static.“
Aici există două diferențe. Prima este practic o descriere mai umană și mai ușor de înteles, ambele evidențiind importanța textului-ancoră și a tag-urilor ALT, și folosește cuvântul “accesibil” în locul termenului “link static “.
Este o actualizare naturală pentru că “link-urile statice” nu mai sunt singura cale prin care Google descoperă conținut și nici nu este un termen familiar celor ce oferă conținut non-tehnic.
Cea de-a doua diferență este că regulamentul a fost împărțit în două. Regulamentul anterior menționa o “ierarhie clară”, care a fost acum înlăturată și actualizată sub forma unei reguli separate (mai multe despre asta mai jos).
“Oferă un fișier sitemap (harta site-ului) cu link-uri ce duc către paginile importante de pe site-ul tău. De asemenea, oferă o pagină cu o listă de link-uri citibile către aceste pagini (cunoscută ca indexul site-ului ori pagină cu harta site-ului).“
Acest regulament este o combinație de două regulamente anterioare. Versiunea anterioară a regulamentului Google consta în două regulamente separate…
“Oferă utilizatorilor o hartă a site-ului cu link-uri ce duc către părțile importante ale site-ului tău. Dacă harta site-ului are un număr extrem de mare de link-uri, o poți împărți în mai multe pagini.“
și…
“Introdu sitemap-ul folosind consola Google Search. Google folosește sitemap-ul ca să învețe despre structura site-ului tău și să acopere mai multe pagini web.“
Noua versiune a regulamentului Google încă are două regulamente separate despre sitemap-uri (una pentru oameni, una pentru motoarele de căutare) dar, interesant este că a ales să adauge sitemap-ul pentru motoarele de căutare în noul regulament despre sitemap-ul pentru oameni.
“Limitează numărul de link-uri pe pagină la un număr rezonabil (cel mult câteva mii).“
Acum mulți ani regulamentul Google recomanda numai 100 de link-uri, apoi, mai târziu, a actualizat acel regulament cu “o cantitate rezonabilă de link-uri”. Ultima actualizare specifică “cel mult câteva mii”.
“Folosește fișierul robots.txt de pe serverul tău ca să administrezi bugetul de scanare prin prevenirea scanării paginilor infinite, cum sunt paginile cu rezultate de căutare. Ține robots.txt la zi. Învață cum să administrezi scanarea cu fișierul robots.txt. Testează acoperirea și sintaxa fișierului robots.txt folosind instrumentul de testare pentru robots.txt.“
Acest regulament specifica anterior…
“Folosește fișierul robots.txt pe serverul tău. Acest fișier spune aplicațiilor de scanat ce directoare pot sau nu să scaneze. Asigură-te că fișierul există pe site-ul tău ca să nu blochezi accidental aplicatia de scanare Googlebot. Vizitează http://code.google.com/web/controlcrawlindex/docs/faq.html ca să înveți cum să instruiești roboții când îți vizitează site-ul. Poți testa fișierul robots.txt cu instrumentul de analiză disponibil în Google Search Console.“
Schimbările constau practic în înlăturarea (în mod bizar) a “nu bloca accidental Googlebot” și introducerea termenului “buget de scanare”.
“Asigură-te că elementele de titlu și atributele alt sunt descriptive, specifice și corecte.”
Regulamentul adaugă cuvântul “specific” versiunii mai vechi a regulamentului, care susținea:
“Asigură-te că elementele de titlu și atributele ALT sunt descriptive și corecte.”
“Urmează cele mai bune practici recomandate de noi pentru imagini, video și date structurate.“
Acest regulament se schimbă doar prin recomandarea explicită să “urmezi” aceste reguli, în loc să le “revizuiești”.
“Când folosești un sistem de administrare de conținut (de exemplu Wix sau WordPress), asigură-te că acesta creează pagini și link-uri pe care motoarele de căutare le pot scana.“
Anterior, acest regulament specifica…
“În cazul în care compania ta achiziționează un sistem de administrare de conținut, asigură-te că sistemul creează pagini și link-uri pe care motoarele de căutare le pot scana.“
Schimbările constau în includerea platformelor specifice, și anume WordPress și Wix.
“Ca să ajuți Google să înțeleagă pe deplin conținutul site-ului tău, permite scanarea tuturor elementelor site-ului tău, ce ar afecta în mod semnificativ redarea paginilor: de exemplu, fișierele CSS și JavaScript care afectează întelegerea paginilor. Sistemul de indexare al Google redă o pagină web așa cum ar vedea-o utilizatorul, inclusiv imaginile, fișierele CSS și elementele JavaScript. Ca să vezi care elemente de pe pagini nu pot fi scanate de Googlebot sau ca să depanezi directivele din fișierul robots.txt, folosește raportul pentru resurse blocate disponibil în consola de căutare (Search Console) și instrumentele Fetch as Google și robots.txt Tester.“
Principalele schimbări din acest regulament sunt, în mare parte, simple nuanțe ce evidențiază importanța CSS și JS care “afectează semnificativ redarea paginilor”. Versiunea anterioară a acestui regulament nu a făcut o asemenea distincție. De asemenea, se adaugă o mențiune în raportul de pagini blocate disponibil în consola Google Search.
“Depune efort rezonabil ca să te asiguri că link-urile publicitare de pe paginile tale nu afectează clasificarea motorului de căutare. De exemplu, folosește robots.txt sau rel=”nofollow” ca să împiedici ca link-urile publicitare să fie urmate de un script de scanare.“
Acesta este faimosul și cripticul regulament anterior pentru link-uri plătite. Versiunea anterioară a acestui regulament specifica…
“Depune eforturi rezonabile ca să te asiguri că reclamele nu afectează clasificarea motorului de căutare. De exemplu, reclamele Google AdSense și link-urile DoubleClick sunt blocate la scanare de către fișierul tobots.txt.“
Am putea spune că este o schimbare semnificativă. Noul regulament este mult mai clar decât cel vechi și este primul care menționează nofollow în regulamentul Google pentru webmasteri.
“Încearcă să folosești text în locul imaginilor pentru afișarea numelor, conținutului și link-urilor importante. Dacă trebuie să folosești imagini pentru conținut textual, folosește atributul alt, în care poți include câteva cuvinte ca text descriptiv.“
Modificarea principală adusă acestui regulament este specificarea explicită că trebuie să folosești câteva cuvinte pentru textul ALT. Versiunea anterioară cerea doar să “iei în considerare” folosirea textului ALT. Noul regulament spune să “folosești atributul alt ca să incluzi câteva cuvinte de text descriptiv” – un limbaj mai puternic despre folosirea textului alt.
“Asigură-te că toate link-urile conduc către pagini web active. Folosește HTML valid.“
Versiunea anterioară a acestui regulament specifica:
“Verifică existența link-urilor invalide și corectează codul HTML.“
Schimbarea constă într-un limbaj mai puternic prin care se cere să folosești cod HTML valid. Cealaltă schimbare constă în faptul că, în loc să spună “verifică existența link-urilor invalide”, spune “Asigură-te că toate link-urile conduc către pagini web active”. Acesta este un mod mai simplu, mai puțin tehnic de a spune “Verifică existența link-urilor invalide”.
“Optimizează timpii de încărcare a paginilor. Site-urile mai rapide fac utilizatorii mai fericiți și îmbunătășesc întreaga calitate a Internetului (în special pentru utilizatorii cu conexiuni slabe la Internet). Google recomandă să folosești instrumente ca PageSpeed Insights și Webpagetest.org pentru testarea performanței paginilor tale.”
Regulamentul a fost actualizat ca să scoată referințele la instrumente depășite pe care le oferea Google în trecut și care nu mai sunt suportate.
Regulamente ce au fost separate (actualizate) de regulamentele anterioare:
“Construiește-ți site-ul în așa fel încât ierarhia conceptuală a paginilor să fie clară.“
Acest regulament era jumătate din vechiul regulament Google, care afirma…
“Creează un site cu ierarhie și link-uri text clare. Fiecare pagină ar trebui să fie accesibilă de la cel puțin un link text static.“
Adăugarea cuvântului “conceptual” a fost interesantă.
Reguli scoase:
“Dacă decizi să folosești pagini dinamice (ca în cazul unui URL ce conține un caracter “?”), trebuie să știi că nu orice aplicație de scanare poate scana paginile dinamice precum paginile statice. Ajută la scurtarea parametrilor ca dimensiune și număr.” Această regulă a fost înlăturată cel mai probabil pentru că paginile dinamice sunt acum standard.
“Folosește robots.txt pentru a preveni scanarea paginilor cu rezultate de căutari sau altor pagini generate automat care nu adaugă destulă valoare pentru utilizatorii ce vin din motoarele de căutare.”
Această regulă a fost scoasă. O nouă regulă conține indicii pentru regula veche dar nu mai este valabilă ca regulament întreg.
Sursa: Search Engine Roundtable
Apreciază:
Apreciază Încarc...
Similare