Te-ai gândit să folosești Facebook ca să ajungi la clienții existenți sau la cei care-ți vizitează site-ul?
Ai încercat opțiunile Facebook de audiență personalizată?
Retargetarea către audiența potrivită este un lucru necesar ca să obții mai multe conversii din reclamele tale Facebook.
În acest articol vei descoperi patru tipuri de audiențe personalizate ce pot fi create pe Facebook ca să retargetezi conținutul către cea mai relevantă audiență din rețeaua de socializare.
De ce conținut retargetat?
Scopul retargetării conținutului (cunoscut și sub denumirea de remarketing) este plasarea brandului pe primul loc. Stregiile comune fac remarketing către oamenii care ți-au vizitat deja site-ul.
Oamenii, rareori, cumpără de la tine când îți vizitează site-ul sau când îți văd oferta prima dată. Ei ar prefera să petreacă puțin timp ca să compare prețurile tale cu cele ale competitorilor și să-ți mai viziteze site-ul de câteva ori înainte să facă achiziția.
Iată patru audiențe personalizate pe care le poți folosi ca să retargetezi utilizatorii Facebook cu conținutul tău.
#1: Vizitatorii website-ului
Cea mai comună tactică de remarketing este targetarea reclamelor relevante către oameni care deja ți-au vizitat site-ul (de obicei, o anumită pagină de destinație).
Ca să creezi o audiență target-ată pe baza vizitatorilor site-ului tău, trebuie să stabilești o audiență personalizată pe Facebook.
În mare, retargetarea vizitatorilor website-ului este un concept simplu: când cineva vizitează o pagină cu codul audienței tale personalizate (de exemplu, un offsite pixel), acesta este adăugat în lista audienței tale personalizate din Facebook Ads Manager.
Poți include acei vizitatori (și audiența personalizată din care fac parte) drept audiență-țintă într-o campanie de retargetare a reclamelor pe Facebook.
Audiențele personalizate sunt importante în campaniile de retargetare pe Facebook.
Poate vei dori la un moment dat să retargetezi doar o parte din traficul unei pagini pe site-ul tău. Nicio problemă. Poți s-o faci creând o audiență personalizată, astfel:
1. Mergi la Facebook Ads Manager și selectează Audience.
2. Fă click pe opțiunea Create a Custom Audience.
3. În Website Traffic, selectează People Visiting Specific Pages.
3. Apoi, la câmpul Visited, personalizează elementele URL astfel încât să se potrivească paginilor pe care vrei să le retargetezi.
4. Fă click pe Create.
Nu este nevoie să retargetezi toți vizitatorii website-ului tău.
După ce creezi audiența personalizată, aceasta devine funcțională. Totuși, ține minte că ar putea dura câteva ore până când noua audiență va avea contorizarea finală a utilizatorilor.
#2: Fanii Facebook
Retargetarea fanilor Facebook existenți este incredibil de ușor de realizat: când îți pui la punct reclama pe Facebook, alege să targetezi fanii existenți ai paginii tale.
Îngustează-ți audiența retarget-ată astfel încât să includă numai fani ai paginii tale.
Pare ciudat să faci promovare pentru fanii de pe Facebook? Gândește-te că generarea vânzărilor de la clienți existenți este mai ieftină decât obținerea de potențiali clienți (iar mulți fani sunt probabil clienți). Poți, de asemenea, să oferi acelor clienți existenți produse și servicii noi sau mai bune.
Mai mult, fanii tăi s-ar putea să nu vadă toate noutățile tale de pe Facebook. Dacă retargetezi conținutul tău cel mai important printr-o reclamă Facebook, sunt mai multe șanse ca aceștia să o observe.
#3: Abonații prin email
Poți să buletinului tău informativ și mai de efect, servind reclame Facebook abonaților la email.
Ca să pui la punct această audiență personalizată, ai nevoie de un fișier Excel cu o coloană ce include toate adresele de email ale abonaților tăi. Odată ce ai această listă, mergi la Audiences din Facebook Ads Manager, fă click pe Create Audience și alege Custom Audience.
Fă click pe Data File Custom Audience și urmează instrucțiunile. Indică faptul că reactualizezi adresele de email.
Crează o audiență personalizată pe baza listei tale de abonați prin email.
Retargetarea abonaților prin email poate crește exponențial șansele de conversie și merită acest efort în plus.
#4: Audiențe similare
Mulți utilizatori ai tăi – fie că e vorba de vizitatorii website-ului, fanii de pe Facebook sau abonații la buletinul informativ – au unele date demografice, interese și comportamente comune. Nu ar fi grozav să găsești mai mulți ca ei? Ei bine, poți.
Poți crea o audiență personalizată targetând oameni cu caracteristici similare cu ale contactelor tale existente – oameni foarte probabil interesați de produsele, conținutul și serviciile tale.
Audiențele personalizate pe care le creezi ca să retargetezi prin asemănare sunt numite audiențe asemănătoare iar acestea îți expun reclamele unei audiențe mai mari și mai relevante.
Ca să creezi o audiență personalizată pe baza asemănărilor cu vizitatorii website-ului, mergi la secțiunea Audience din Ads Manager și alege audiența personalizată instalată pe website-ul tău. Fă click pe Create Lookalike Audience în josul paginii și alege aria de acoperire dorită.
Ca să creezi o audiență personalizată pe baza asemănărilor cu datele personale ale fanilor tăi Facebook existenți (de exemplu, comportament, interese, etc.), mergi la secțiunea Audience din Ads Manager, fă click pe Create Audience și alege Lookalike Audience din meniu.
Crează o audiență target-ată asemănătoare ca să găsești potențiali fani Facebook și clienți.
Fă click pe Source și scrie numele paginii tale. Selectează țara pe care vrei s-o targetezi și cât de similară ar trebui să fie audiența ta fanilor existenți. Fă click pe Create Audience.
Alege caracteristicile audienței targetate similare pentru pagina ta.
Ca să creezi o audiență personalizată pe baza asemănărilor cu abonații prin email existenți, mergi la meniul Audience, fă click pe numele listei de email pe care ai încărcat-o anterior iar apoi pe Create Lookalike Audience în josul paginii.
Odată ce ai pus la punct audiențele asemănătoare personalizate, o poți selecta pe fiecare în funcție de țelul reclamelor tale pe Facebook.
Sumarizare
Retargetarea prin reclame Facebook te ajută să menții comunicarea cu oamenii în timp ce aceștia iau deciziile.
Șmecheria este să retargetezi conținutul către o audiență precisă și nu către una generalizată ce ar putea, sau nu, să fie interesată a cunoaște mai multe despre afacerea, produsele și serviciile tale.
Beneficiază de opțiunile vaste pentru audiențe personalizate pe Facebook ca să prinzi mai multe conversii și să îți atingi țelurile tale de promovare.