De foarte multi ani se vehiculeaza ca optimizarea pentru motoarele de cautare ( SEO) ar disparea, iar conform celor care cred intr-un astfel de deznodamant, principalul vinovat este chiar Google, cu ale sale update-uri si reguli din ce in ce mai stricte.
Realitatea insa, este ca SEO nu dispare, doar se schimba. Cautarile pe Google cresc simtitor, de la an la an, iar rezultatele organice sunt inca prezente in numar suficient de mare, chiar daca o buna parte din felia rezultatelor de pe prima pagina este luata chiar de Google, prin Google Ads.
Statisticile sunt incurajatoare pentru cei care doresc sa faca SEO:
- 31% dintre cei care cauta ceva pe Google ajung pe site-ul cel mai bine clasat;
- 17% merg catre site-ul de pe a doua pozitie;
- 2% dintre cautari ajung pe site-ul de pe ultima pozitie.
Practic, atata vreme cat exista rezultate organice, traficul site-urilor de pe primele pozitii va fi mare iar SEO nu va muri.
Cum arata SEO viitorului? Merita efortul?
Asa cum am amintit, merita tot efortul. SEO viitorului va elimina, insa, o buna parte din tehnicile clasice folosite de expertii din domeniu. Backlinkurile obtinute nenatural, cuvintele cheie introduse in text fara a avea vreo logica si spamul vor muri.
Totusi, vor putea fi folosite o multime de alte tehnici pentru rezultate foarte bune, iar cele mai bune sfaturi pentru un site bine optimizat sunt urmatoarele:
1. Sa ofere un design simplu si elegant. Atat motoarele de cautare cat si oamenii prefera site-urile usor de folosit si de inteles. Din fericire, exista o multime de platforme prin care se pot face site-uri in mod rapid si simplu.
2. O experienta foarte buna de navigare.
3. Un continut de foarte buna calitate. Continutul va ramane parte a SEO pentru foarte multa vreme de acum inainte. Practic, in momentul in care cauta ceva pe Google, oamenii cauta un continut de calitate care sa le rezolve problemele. Atata vreme cat site-ul promovat ofera acest continut, are toate sansele sa fie prezent in primele pozitii.
4. Actualizarea site-ului in functie de algoritmii de cautare. Google isi schimba frecvent algoritmii de cautare, lucru oarecum normal. Cei care detin site-uri trebuie sa se orienteze in functie de Google si sa modifice mereu site-ul in functie de cerintele motorului.
Site-urile care ajung sa aiba succes sunt cele care au continut de calitate si sunt mereu in tendinte, tinand cont de modificarile prezentului. Procesul SEO, asadar, devine din ce in ce mai complicat, insa acest lucru este unul bun, deoarece inseamna ca doar cei mai buni ajung sa fie pe primele locuri.