Greseli pe care sa le eviti in promovarea online, pentru a nu genera cheltuieli inutile

Promovarea online nu mai este de multa vreme un simplu moft. Aceasta a devenit o realitate in care trebuie sa se regaseasca orice business, indiferent cat de mic este. Din pacate, chiar daca online-ul face legea de mai bine de 20 de ani, sunt multi antreprenori care nu stiu cu exactitate ce inseamna si care sunt avantajele pe care le poate aduce. Am putea spune ca promovarea online este o sabie cu doua taisuri, care iti poate genera o multime de vanzari, insa si cheltuieli multe si inutile, atunci cand nu esti atent la micile detalii. Pentru a putea sa te bucuri de tot ceea ce reprezinta promovarea online, va trebui sa eviti cateva greseli.

Care sunt cele mai uzuale greseli pe care le fac incepatorii in business-urile online?

  1. Lipsa unei audiente bine definite. Nu orice produs se potriveste oricui. Promovarea nu inseamna doar un mesaj care sa ajunga la cat mai multa lume, ci un mesaj care sa ajunga la cat mai multa lume potential interesanta. Daca vrei sa transformi banii cheltuiti pe promovare in clienti, atunci este bine sa investesti in definirea unei audinte. Gandeste-te la tipul de oameni care ar cumpara produsele pe care le vinzi si asigura-te ca acestia sunt vizati pe Google, Facebook, Instagram sau alte canale de comunicare.
  2. Un site mult prea incet. Oamenii sunt din ce in ce mai pretentiosi atunci cand vine vorba despre experienta pe website-uri. Un site care se misca incet s-ar putea sa fie parasit foarte repede. Tocmai de aceea, viteza site-ului trebuie sa fie un scop in sine, la fel ca si atentia la micile detalii. Spre exemplu, pozele de pe site nu trebuie sa fie mai mari decat ar putea fi vazute pe un monitor de dimensiuni decente iar numarul de pluginuri si aplicatii nu trebuie nici el sa fie foarte mare.
  3. Subestimarea costurilor de marketing. In teorie, marketingul online este mai ieftin. In practica insa, s-ar putea sa fie ceva mai costisitor, mai ales pe nisele unde concurenta este foarte mare. Este un lucru normal, in conditiile in care majoritatea antreprenorilor vizeaza aceleasi prime locuri in Google. Bugetul de marketing trebuie sa fie unul cel putin decent, pentru a putea asigura rezultate decente.
  4. Lipsa unui plan pentru conversie. Este cea mai intalnita greseala. Foarte mult antreprenori isi atrag potentialii clienti, targetandu-i foarte bine, investesc suficient de multi bani in promovare si se asigura ca au un site rapid. Cu toate astea, nu vand. Acest lucru este cauzat de lipsa unui produs interesant, care sa iasa in evidenta si de lipsa unui plan pentru conversie. In principiu, o vanzare trebuie sa functioneze pe principiul sales funnel, atragand clientul printr-un punct de interes si purtandu-l pas cu pas catre vanzare.

Da! Marketigul online este destul de dificil. Simpla prezenta a unui site web in mediul online nu inseamna vanzari. Daca vrei vanzari trebuie sa te asiguri ca muncesti sustinut si ca te inconjori de oameni profesionisti, care stiu ce fac.

Partajează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.