5 greșeli în blogging și cum să le eviți

Publicitate online. SEO. Promovare Seo. Creare site web. Optimizare Site

5 greșeli în blogging și cum să le eviți

15/02/2016 Blog Recomandari 0
call-tracking-analytics

Construiește-o și vor veni!… într-un final.

Durează ceva timp să construiești audiența pentru un blog nou – media pare să fie între unul și doi ani. Majoritatea oamenilor renunță în stadiul de construcție pentru că nu este ușor! Totuși, dacă te ții de asta, vei avea succes.

Pe drumul către succes vei realiza că, dacă este doar un moft și pretinzi că ai muncit o zi deși te-ai ocupat foarte puțin, nu te va ajuta sa crești mai repede. Ai nevoie de o strategie.

Din când în când, un blogger primește un bilet câștigător iar oamenii vin cu duiumul pe blogul lui dar acest lucru se întâmplă rar și probabil că nu ți se va întâmpla și ție. Așa ca, ce poți să faci? Oprește-te din a face aceleași greșeli ca celelalte mii de bloggeri din aceeași barcă.

Greseala #1 – Să ignori distribuirea

Internetul te poate înghiți imediat cum apeși Publish, dar dacă ai un plan de distribuire pentru postările tale, vei supraviețui.

Sfat 1. Distribuie postul de mai multe ori, pe fiecare canal de social media. O tactică evidentă este să distribui postările tale noi pe toate conturile tale de social media. Totuși, cât de des trebuie să le distribui după publicarea inițială?

Ei bine, o alegere care funcționează este distruibuirea postului de două ori în prima zi de la publicare, apoi încă o dată în următoarea zi, apoi de două ori pe săptămână în următoarele patru săptămâni, iar apoi îl poți programa pentru distribuire în caz că devine un post popular. Dacă ai followeri noi, este bine să readuci conținutul publicat anterior în prim-plan ca aceștia să-l poată descoperi.

Sfat 2. Extinde-ți aria de acoperire prin mențiuni de la surse influente. Dacă menționezi și/sau oferi link în postarea ta către un expert sau o persoana de influență și consideri că audiența sa ar putea beneficia de pe urma articolului tău, este bine să-l contactezi direct și să-l rogi politicos să îți distribuie postarea. Deși nu mereu vei primi răspuns favorabil, dacă postarea va fi totuși distribuită, îți vei extinde aria de acoperire și încât îți vor descoperi blogul și mai mulți oameni.

Sfat 3. Distribuie-l pe forumuri și pe alte site-uri de comunitate. Au fost cazuri când un singur post de pe un blog a ajuns pe Reddit și a ridicat traficul semnificativ de mult. Acest tip de postări atrag în masă pentru că sunt de interes general. Chiar dacă nu toți vizitatorii noi constituie trafic de calitate, crește totuși vizibilitatea brandului și, implicit, rata de conversie.

Atenție: umblă cu grijă pe forumuri pentru că oamenii pot fi nemiloși dacă nu respecți regulile sau dacă nu contribui la comunitatea lor în mod constant.

Sfat 4. Trimite un buletin informativ ce trece în revistă materialul publicat. Unele site-uri câștigă cel mai mare trafic din buletinele informative lunare. În fiecare lună, site-urile trimit un email cu toate postările din luna anterioară și cu concursurile pregătite.

În general, site-urile cu trafic constant pot observa creșteri bruște de trafic atunci când trimit buletine informative.

Greșeala #2 – Să ignori cuvintele-cheie și profilul vizitatorului

Transformarea blogului într-o mașină de marketing s-ar putea să nu fie ceea ce urmărești de fapt dar, dacă ții minte numai câteva dintre următoarele sfaturi când creezi conținut, îți va fi de folos pe termen lung.

Google și algoritmii săi extravaganți sunt factorii decisivi când vine vorba de “ce este fierbinte” și “ce nu este” în rezultatele de căutare. Depinde de tine să te asiguri că site-ul tău este perceput ca fiind favorabil în ochii omniprezenți ai Google.

Sfat 1. Cercetarea cuvintelor-cheie. Nu, nu vrei să-ți sufoci postările cu multe cuvinte-cheie la întâmplare, pe care crezi că le vor căuta potențialii tăi followeri (acest lucru îți rezervă un loc în lista neagră Google). Totuși, când decizi despre ce vrei să scrii, cercetarea cuvintelor-cheie poate fi la îndemână. Este audiența ta mereu avidă după planurile de masă săptămânale? Cum este cu acele comentarii despre eventimentele curente? Odată ce-ți cunoști vizitatorul, poți prevedea căutarile sale mai bine.

Cea mai bună cale să incluzi cuvinte-cheie în postul tău în mod strategic este să scrii postul fără să te concentrezi pe utilizarea cuvintelor-cheie iar apoi să revii și să le pui acolo unde se potrivesc. Calitatea conținutului tău primează.

Sfat 2. Cunoaște-ți vizitatorul ideal. Fiecare echipă de marketing stabilește profilul vizitatorului său. Este vorba de clientul ideal și, uneori, profilurile au chiar nume:

Jenn este din Brooklyn; are doi copii sub vârsta de patru ani; este mamă singură, dar se ocupă și de design; în viața ei ideală ar fi bucătar de patiserie în Franța.

Tipic, nu-i așa? Asta este cheia. Ar trebui să ai câteva astfel de profiluri conturate ca să știi exact pentru cine scrii. Va menține viziunea blogului tău focusată în timp ce se va forma o comunitate din cititorii tăi – aceștia vor avea ceva în comun.

Greșeala #3 – Să rămâi în bula ta

Auto-promovarea este ciudată. Puțini oameni se simt confortabil să vorbească despre ei înșiși în fața străinilor, cu atât mai puțin să discute despre activitățile lor. Cu toate astea, dacă petreci timpul doar pe blogul tău și pe conturile tale de socializare, irosești potențial.

Nu e necesar să fii un guraliv egocentric ca să-ți promovezi blogul. Poți proceda altfel – oferă valoare.

Sfat 1. Comentează la postările altor bloggeri. Multă lume face deja asta și este foarte bine! Dacă ai informații de adăugat sau o părere diferită, împărășește-o. Nu numai că oamenii îți vor descoperi blogul dar dacă blogger-ul va aprecia interacțiunea, îți va întoarce favorul pe site-ul tău.

Sfat 2. Ajunge la persoanele de influență. Acest pas ar putea părea oarecum intimidant, dar răsplata ar putea fi cea mai mare. Dacă admiri pe cineva din comunitatea ta, dă-i o idee! Poate consideri benefică o colaborare pentru un produs sau o serie de posturi. Poate vrei doar să publice material pe site-ul tău ori invers.

Totul e să ai un plan. Ultimul lucru pe care vrei să-l faci este să abordezi o persoană de influență (care, probabil, este deja supra-solicitată) cu o idee pregătită doar pe jumătate. Nu uita să fii sincer cu tine însuți când te gândești la ce anume se potrivește. Design-ul blogului tău și conținutul trebuie să fie isteț concepute.

Sfat 3. Implică-ți comunitatea. Similar cu sfatul 2, ar trebui să îți implici followerii în secțiunea de comentarii și pe site-urile de socializare. Dacă aceștia pun o întrebare, ar fi bine să răspunzi! Urmărește ce fac mai departe. Acest lucru te va ajuta enorm când vei decide ce să scrii.

Greșeala #4 – Să nu măsori succesul sau eșecul

Uneori, ignoranța este binecuvântare dar nu când este vorba despre blogul tău. După câteva testări ar trebui să știi ce funcționează și ce nu.

Sfat 1. Determină-ți ICP-urile. Indicatorii-cheie de performanță te vor ghida atunci când decizi dacă strategia curentă are succes. ICP-urile pot fi oricare dintre următorii: numărul de vizitatori săptămânali, timpul petrecut pe pagină, numărul de comentarii, numărul de distribuiri, etc.. După cum am menționat anterior, probabil că nu vei sesiza o creștere majoră imediat, dar atât timp cât nu mergi înapoi în aceste metrice, ești bine poziționat. Este indicat să verifici ICP-urile săptămânal.

Sfat 2. Construiește, testează, repetă. Dacă urmărești o audiență-țintă, trebuie să încerci de multe ori și să faci ajustări după fiecare eșec. Fă predicții despre cum vor fi afectate ICP-urile de schimbările propuse. Dacă testul pică, atunci continuă cu următoarea ipoteză. Ai putea testa aspecte ca postarea timpului și a datei, postarea de topicuri, de imagini, etc..

Sfat 3. Elimină ce nu funcționează. După câteva runde de testare îți vei face o idee despre ce funcționează pe site-ul tău și ce nu. Dacă recenziile tale de carte nu aduc trafic dar celelalte postări au cifre stabile, poate e momentul să elimini recenziile de carte (sau cel puțin să faci o renovare).

Greșeala #5 – Să-ți ignori structura site-ului

Majoritatea oamenilor pornesc un blog ca o activitate creativă. Prin mintea vizitatorului nu trece nimic deosebit la crearea blogului dar, odată ce îți fidelizezi câțiva cititori, care îți vizitează site-ul săptămânal, vei dori să profiți de oportunitate ți să le asiguri o experiență plăcută.

Sfat 1. Asigură-te că design-ul site-ului tău este cum trebuie. Design-ul site-ului este un factor important pentru credibilitate. Achiziționarea unei teme WordPress plăcute îți poate rezolva o mulțime de probleme ce țin de design.

Sfat 2. Oferă link către celelalte postări ale tale. Oferind link către postări anterioare în posturile recente ajuți vizitatorii noi să descopere conținutul mai vechi. Faptul că este vechi, nu este ceva negativ! Oferind link-uri clienților tăi va ajuta la ghidarea lor în călătoria pe site-ul tău (îi ține pe pagină) ceea ce este bine pentru ICP-uri. Altă opțiune este găzduirea unui widget ce afișează“Postări asemănătoare” în josul paginii – doar asigură-te că posturile chiar au legătură și nu sunt populate la întâmplare.

Sfat 3. Transformă vizitatorii în abonați. În trecut, pe site-uri, nu existau butoane de abonare la buletinele informative. Odată ce am început să le adăugăm în meniuri, numărul abonaților a crescut foarte mult, ceea ce ajută la creșterea traficului mai ales dacă trimiți buletine informative săptămânale. Unii oameni te pot urmări prin Feedly sau Bloglovin’, dar tot ar trebui să afișezi propriul formular de înscriere, mai ales dacă rulezi concursuri exclusiv prin buletinul informativ.

Concluzie

Mantra “pornește-l și uită-l” este o strategie nerealistă pentru creșterea unui blog. Să crești numărul de followeri necesită multă dedicare însă aceste sfaturi simple te vor ajuta să rămâi pe drumul cel bun. Nu rata oportunitatea de a-ți crește numărul de cititori!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.