Google a făcut o schimbare majoră la coloana rezultatelor principale de căutare și anume a creat un nou design prin care a mărit spațiul în lateral, lucru ce afectează întreg conținutul afișat în această coloană. Coloana rezultatelor organice s-a lățit de la 500 pixeli, la 600 pixeli, iar spațiul alb dintre rezultate și caracteristici, din meniul din partea dreaptă, a scăzut cu 5 pixeli, adică de la 65 pixeli, la 60 pixeli. Snippeturile, zona local packs și AdWords sunt acum și ele afectate de această modificare.
Ce înseamnă acestea, mai exact, pentru rezultatele de căutare? Odată cu modificarea lățimii, rezultatele de căutare sunt mutate mai sus pe pagină. Multe elemente din coloana de rezultate principale au înălțimea redusă, ceea ce înseamnă că unele rezultate organice, în funcție de termenii de căutare, ar putea fi împinse mai sus pe pagină. Este o veste foarte bună, mai ales pentru cei dezamăgiți până acum de plasarea celor patru reclame AdWords în partea de sus a paginii.
Astfel, avem și o nouă lungime pentru titlu. În loc de 55-60 de caractere, acum poți afișa 70 de caractere, în timp ce descrierile au crescut la 16-20 de caractere.
Snippeturile recomandate au crescut și ele în dimensiune, deși nu este imediat sesizabil. Înălțimea a fost redusă considerabil dar titlul este mai lung, iar lățimea snippeturilor recomandate este acum de 646 pixeli, inițial având o dimensiune de 556 pixeli.
Map pack-urile locale au crescut și ele în dimensiune, ajungând acum la mărimea snippeturilor recomandate.
Ce a rămas neschimbat este lățimea detaliilor din coloana din dreapta.
De asemenea, reclamele AdWords sunt și ele mai late.
Deși nu este vizibilă încă peste tot, această schimbare de design cu impact SEO se răspândește la nivel international în motoarele de căutare Google pentru fiecare țară și pentru toate limbile.