Google a lansat de cateva zile un nou algoritm de “local search” (cautare locala). Acest update a fost numit de specialist “Pigeon Update” si este o schimbare fundamentala a algoritmului de ranking. Google nu a specificat procentul interogarilor impactate, dar, din experiente mai vechi, putem garanta ca impactul este unul major.
Schimbarile s-au derulat atat in rezultatele oferite de Google Maps (Harti), cat si de rezultatele de cautare Google Web. Google a precizat ca noul algoritm local foloseste mai intens capacitatile sale da cautare web, inclusive sutele de semnale de clasament pe care le folosesc in cautarea web, impreuna cu functii de cautare, cum ar fi Knowledge Graph (Graficul de cunostinte), corectia de ortografie, sinonime si alte metode; are, de asemenea o mai buna precizie referitoare la distanta si clasamentul locatiei.
Acest algoritm a fost lansat doar pentru rezultatele in limba engleza/SUA, dar nu va dura multa pana cand se va lansa pentru alte limbi si tari.
Specialistii SEO au observant deja schimbari majore. Va putem oferi o captura de ecran al unui rezultat de cautare “ice cream” (inghetata) de la inceputul acestei saptamani, iar rezultatele sunt chiar diferite cu aceeasi interogare:
Inainte de noul algoritm de cautari locale:
Noul algoritm de cautari locale:
Exista multe forumuri international care discuta intens de noile modificari, care aduc si schimbari de rang SEO.