Din momentul in care metodele de remarketing AdWords au fost lansate, in 2010 lucrurile s-au schimbat adaugand noi caracteristici si functionalitati (de la construirea de liste folosind Google Analytics, pana la folosirea optiunii Dynamic Remarketing). Aceste imbunatatiri au dat de inteles agentilor de publicitate ca acele campanii de optimizare si marketing folosite trebuie sa fie cele mai bune. In continuare, veti putea beneficia de cele mai bune metode si idei ce va vor ajuta in campaniile AdWords de remarketing.
Inainte sa incepeti sa abordati noi idei de remarketing, luati in calcul urmatoarele sfaturi.
Gestionati asteptarile clientilor prin stabilirea unor obiective clare de remarketing. Ca in cazul tuturor proiectelor de marketing digitale, trebuie sa va asigurati ca aveti obiectivele optime inainte sa incepeti proiectul de remarketing. Acest lucru va va ajuta sa gestionati mai bine asteptarile clientului, sau sefului dumneavoastra si va oferi asigurarea ca toata lumea este pe aceeasi lungime de unda. De exemplu, clientul dumneavoasta a folosit doar o singura optiune de lucru pana in momentul de fata si se asteapa ca si functia de remarketing sa ofere aceleasi rezultate.
Asigurati-va ca persoanele cu care lucrati sunt constiente de faptul ca functia de remarketing nu va avea aceleasi rezultate ca si conversiile one-per-click si nu va aduce acelasi trafic ca reclamele PPC. Dar spuneti-le ca optiunea de remarketing va contribui la consolidarea reputatiei firmei in fata persoanelor care au vizitat deja site-ul, transformandu-i in posibili clienti.
Strategia de remarketing
Atunci cand pregatiti un proiect de remarketing, cea mai mare parte a timpului trebuie petrecuta planuind strategia de remarketing si listele pe care le veti forma. Nu va grabiti deoarece cuvintele folosite in strategia aceasta vor depinde de listele create si de modul in care le utilizati.
Actualizarea politicii de confidentialitate
Inainte de a adauga codul de remarketing site-ului si de a incepe sa construiti liste, acordati putina atentie actualizarii politicii de confidentialitate ce trebuie sa declare ca folositi cookies. Puteti adauga un anunt in care mentionati ca folositi coduri de remarketing Google Analytics atunci cand utilizatorii vizualizeaza o anumita pagina. De asemenea, trebuie sa verificati si politica de securitate Google pentru a va asigura ca politica dumneavoastra de confidentialitate este in conformitate cu produsele AdWords.
Cele mai bune practici pentru crearea functiei de remarketing AdWords
Plasarea codului de remarketing pe site
Exista 2 seturi de coduri disponibile pentru crearea functiei de remarketing AdWords: Google Analytics si AdWords.
Prima recomandare este folosirea codului de remarketing Google Analytics in loc de AdWords deoarece va permite sa utilizati functia de vizitator in interiorul listei. De exemplu, puteti crea o lista care sa cuprinda utilizatori dintr-o anumita regiune geografica folosind codul Google Analytics. Cel AdWords va permite sa formati liste doar pe baza paginilor vizualizate pe site.
Durata listei de membru
Primul impuls este sa alegeti durata maxima a listei de membri, adica 540 de zile, astfel incat sa aveti flexibilitate in folosirea listei. Dar, trebuie sa retineti ca majoritatea utilizatorilor de internet nu vor sti cum sa stearga cookies-urile folosite. Niciun brand nu-si doreste sa fie vazut ca un “hartuitor”, asa ca cea mai buna solutie este sa stabiliti durata listei pentru un timp limitat.
Durata listei poate fi stabilita in functie de telurile propuse: daca doriti sa atrageti clienti pentru cumparaturi anuale (asigurari auto), stabiliti durata la 13 luni. Dar un serviciu care ofera oamenilor o perioada de incercare gratuita de 30 de zile, ar trebuie sa aiba liste cu membri de 60 de zile astfel incat membrii sa fie directionati pentru o perioada rezonabila de timp dupa timpul de incercare gratuita, incurajandu-i sa se inscrie.
Limita de frecventa
Aceasta este cea mai importanta optiune in ceea ce priveste cele mai bune practici de remarketing. In asta consta diferenta intre a reaminti publicului intr-o maniera subtila despre importanta brandului dumneavoastra si de a-l hartui.
Aceasta poate fi gasita in cadrul optiunii Settings si poate fi programata la nivel de campanie, reclama de grup sau reclama de nivel. Alegeti si perioada valabila (lunar, saptamanal sau zilnic).
Pentru a decide nivelul limitei de frecventa, luati in considerare numarul campaniilor de remarketing sau numarul reclamelor de grup ce apartin campaniei de remarketing. In contextul in care aveti mai multe campanii este recomandat sa aveti 2 impresii pe saptamana pentru fiecare campanie. Asta inseamna ca daca aveti 5 campanii si un utilizator este membru al macar unei liste din toate campaniile, numarul maxim de impresii primate pe saptamana va fi de 14. Dupa ce campaniile dumneavoastra vor avea o perioada de acomodare va trebuie sa verificati frecventa lor in optiunea Dimensions. Aici puteti vedea cat de des intra in contact vizitatorii cu anunturile dumneavoastra de remarketing si puteti analiza frecventa.
Directionare suplimentara pentru remarketing
Functia de remarketing este asemanatoare unui tip de directionare comportamentala, ceea ce inseamna ca utilizatorul stabileste unde vor fi afisate anunturile tale, ramanand in legatura directa cu informatia vizualizata online.
Daca dispuneti de un buget mai mic si vreti sa fiti siguri ca veti include doar utilizatori care au sanse sigure de a deveni clienti, ar trebui sa luati in calcul folosirea altor metode de directionare pe langa optiunile de remarketing alese. De exemplu va puteti axa pe directionare conditionata de varsta sau sex. Este foarte important sa retineti ca Google face anumite presupuneri legate de situatia demografica si acestea nu sunt mereu corecte. Asa ca nu uitati sa bifati “ anonim” pentru a evita sa pierdeti un potential client. Acest lucru se poate seta din optiunea Display Network, apasand pe butonul verde “+targeting” pozitionat in partea stanga, sus a ecranului.
Definirea directionarii optiunii de remarketing in functie de “calitatea” vizitatorilor
Daca vreti sa restrangeti functia de marketing astfel incat sa fie adresata doar celor care ofera o interactiune de calitate site-ului dumneavoastra puteti adauga urmatoarele criterii listelor folosite – excludeti oamenii care nu sunt stabili si pe cei care petrec mai putin de 10 secunde pe site.
Pentru a realiza acest lucru trebuie sa creati liste in interiorul Google Analytics si apoi sa creati combinatii personalizate de liste in interiorul programului ce le exclude.
Reclamele nu trebuie sa mai promoveze continut prost
Exista cateva tipuri de continut care probabil nu este favorabil reclamelor promovate. Puteti exclude unele categorii nefavorabile pentru a evita ca reclamele dumneavoastra sa fie atribuite unui continut negativ.
Pentru a realiza acest lucru mergeti in cadrul optiuni Display Network si apasati pe butonul verde “+Options” din josul paginii. Puteti de asemenea sa excludeti paginile cu erori, domeniile si forumurile (au continut putin) si intregul continut ce nu vreti sa fie asociat cu brand-ul dumneavoastra.
Puteti experimenta prin excluderea reclamelor din josul pagini pentru a vedea cum afecteaza acest lucru performanta site-ului. Apoi, trebuie sa redefiniti functia de remarketing prin revizuirea raportului de plasare si excluderea elementelor care nu se potrivesc. Nu excludeti prea multe deoarece functia de remarketing nu se refera exclusiv la relevanta site-ului sau al continutului sau ci la comportamentul utilizatorului.
Structurarea campaniilor de remarketing
Intr-o lume ideala ar trebui sa aveti o campanie de remarketing pentru fiecare lista pe care o folositi. Daca acest lucru nu este posibil, incercati sa folositi diferite campanii pentru fiecare strategie. De exemplu puteti avea 2 campanii diferite pentru reclamele de grup cu listele care au fost create pentru a genera vanzari sau achizitionari secundare si pentru utilizatorii care au vizitat o anume categorie de produse dar nu au devenit clienti.
Daca aceste optiuni nu sunt posibile ar trebui macar sa fiti siguri ca fiecare strategie are propriile reclame de grup intr-o campanie specializata pe remarketing. Pe masura ce veti castiga suficiente date pentru a analiza performantele ar trebui sa examinati listele cele mai bune si sa le acordati un budget considerabil.
Cele mai bune practici de creare a reclamelor de remarketing
Scenariul ideal este compus dintr-o reclama creativa pentru fiecare strategie si lista. Astfel puteti fi siguri ca este relavanta pentru publicul pe care il aveti in vedere. In cazul in care incercati sa mizati pe achizitionari repetate, reclama creativa poate contine un cod cu discount ce poate fi folosit de consumator la urmatoarea tranzactie. Daca aveti in vedere utilizatori care doresc un anumit produs dar nu au finalizat nicio achizitie, reclama creativa trebuie sa includa acel produs. Reclama trebuie sa fie relevanta si trebuie sa indeplineasca urmatoarele notiuni:
– Trebuie sa aiba continuitate si sa fie legata de design-ul site-ului, incluzand un logo, astfel incat utilizatorul sa fie constient de faptul ca reclama este destinata site-ului vizitat.
– Trebuie sa existe o versiune animata a reclamei respective si una normal, de vreme ce nu toate site-urile pot afisa reclame animate
– trebuie sa fie disponibil in diferite marimi
– trebuie sa includa un anunt text in fiecare reclama grup deoarece unele site-uri nu suporta infograficele sau reclamele imagine.
Urmarirea conversiilor
Urmarirea conversiilor in cazul functiei de remarketing este asemanatoare campaniilor AdWords. Atentie insa: daca alegeti sa adoptati varianta e-commerce de urmarire de la Google Analytics trebuie sa stiti ca nu se va salva ca view-through-conversation (o functie ce masoara traficul obtinut prin Google Display Network).
Cele mai bune practici de optimizare pentru functia remarketing
Urmatoarele practici sunt foarte bune pentru testarea si imbunatatirea performantelor de remarketing.
Testarea listelor si combinatiilor personalizate
Elaborarea de liste nu este importanta doar la inceputul proiectului de remarketing. Trebuie sa experimentati cu liste si combinatii pentru a descoperi cea mai buna solutie. De exemplu, puteti testa diferitele perioade de timp ale listelor de membri (puteti incerca mesaje diferite pentru fiecare perioada – un mesaj ce a functionat pentru o saptamana dupa ce utilizatorii au vizitat site-ul s-ar putea sa nu mearga la fel de bine si la o saptamana dupa). De asemenea puteti incerca testarea in functie de sex sau puteti testa listele utilizand combinatii personalizate.
Testarea paginilor de pornire
Incercati sa indrumati utilizatorul spre diferite pagini din cadrul site-ului. De exemplu, daca au vizualizat o versiune mai scumpa a produsului, incercati sa il indreptati si spre o varianta mai ieftina a acelui produs. Puteti folosi AdWords Experiments pentru rezultate mai eficiente.
Metodele normale de optimizare
Cateodata suntem axati pe ideea de optimizare specifica functiei de remarketing si display incat uitam de alte metode la fel de functionale. De exemplu: revizuirea performantelor in functie de locatie, timp, si dispozitivelor folosite (telefoane mobile);
Incercarea de noi formate
Chiar daca momentan folositi anumite optiuni de remarketing puteti folosi in continuare alte formate de remarketing. Sunt 4 categorii diferite de optiuni AdWords remarketing, care pot fi testate cu success pentru a stabili cea mai buna variant pentru site-ul dumneavoasta.
Aceste idei sunt menite sa va inspire in cautarea celei mai bune metode de remarketing pentru site-ul dumneavoastra. Si nu uitati ca o metoda poate da rezultate deosebite pentru un site dar poate esua lamentabil pentru alt site. Asadar alegeti ceea ce trebuie pentru site-ul dumneavoastra si nu ceea ce li se potriveste altora.