Ghid pentru incepatori: Cum sa faci reclama pe Facebook

Publicitate online. SEO. Promovare Seo. Creare site web. Optimizare Site

Ghid pentru incepatori: Cum sa faci reclama pe Facebook

24/01/2016 Blog Facebook Ads 2
ghid-reclama-facebook

In calitate de manager de social media, a intelege cum se incadreaza reclamele Facebook intr-o strategie ta de marketing, este un lucru esential. Cu sloganul “Peste 1 miliard de oameni. Va ajutam sa ajungeti la oamenii cei mai potriviti,” reclamele Facebook au potentialul de a-ti transforma sfera de influenta din mediul retelelor sociale fara a-ti afecta bugetul. Daca trebuie sa-ti reamintesti manualul reclamelor Facebook, te ajutam noi – plus ca vom impartasi trei cele mai bune practici despre cum sa faci reclama pe Facebook si sa accesezi functiile-cheie ale reclamelor Facebook.

Ce este promovarea pe Facebook?

Promovarea pe Facebook iti permite sa plasezi reclame personalizate pentru afacerile tale sau continut ce tinteste o anumita audienta, implicand costuri variabile, in functie de sfera de influenta si angajamentul fata de reclama. Reclamele Facebook pot aparea in buletinul informativ (news feed) al audientei tale tinta sau pe coloana din dreapta din Facebook, pe desktop, precum si in buletinul informativ pe mobil.

ghid reclama facebook 7

Cand alegi sa te promovezi pe Facebook, ai posibilitatea sa aprofundezi audienta, sa te familiarizezi cu potentialii sau actualii tai clienti. Informatia pe care o colectezi prin reclamele Facebook iti va permite sa faci o targetare mai buna pentru reclame si astfel o experienta mai eficienta.

3 cele mai bune practici de promovare pe Facebook

Inainte sa incepi, tine minte aceste trei cele mai bune practici de promovare pe Facebook:

1. Intotdeauna stabileste-ti obiectivele inainte sa pornesti: este important sa cunosti scopul reclamei tale pe Facebook inainte de a lua decizia legata de buget. Conteaza daca scopul este cresterea constientizarii marcii, conversiile, vizualizarile video, etc.. Fiecare actiune a audientei tale fata de reclama costa bani, asa ca asigura-te ca iti solidifici obiectivele inainte sa faci investitia.

2. Fii specific in ceea ce priveste targetarea audientei: Facebook gazduieste milioane, daca nu miliarde de puncte de date. Trebuie sa fii foarte specific in ceea ce priveste targetarea audientei pentru ca reclama ta trebuie sa apara acolo unde sunt oamenii care vrei sa o vada.

3. Roteste reclama cu regularitate: Ca sa nu devina obositoare, roteste-ti reclama cu regularitate. Cand oamenii incep sa o vada de prea multe ori, se plictisesc si inceteaza sa mai faca click pe ea. Din pacate, cand iti scade rata de click, Facebook te penalizeaza, crescandu-ti costul per click – ceea ce face ca like-urile, comentariile si click-urile sa devina mai scumpe. Acest lucru afecteaza atat campaniile de achizitie cat si pe cele de angajament. Ca sa eviti asta, roteste reclama o data la 3-5 zile.

Cum sa faci reclama pe Facebook in 8 pasi simpli

Cu acesti 8 pasi vei reusi sa iti definesti obiectivul, sa targetezi o audienta, sa stabilesti un buget si sa plasezi reclama. Daca 8 pasi suna mult, ai noroc! Sari la sectiunea noastra bonus ca sa inveti cum sa faci totul in 2 click-uri, folosind noul nostru instrument pentru reclame.

Pasul 1: Creeaza o pagina de business pe Facebook

Cand creezi o pagina pentru afacerea ta pe Facebook, un pas important este determinarea categoriei paginii. Alegerea categoriei potrivite, care descrie cel mai bine natura afacerii tale, va ajuta oamenii sa-ti gaseasca pagina mai usor. Numele categoriei este afisat pe pagina ta, fiind unul dintre primele lucruri pe care il vede un utilizator atunci cand iti viziteaza brand-ul pe Facebook.

1. Mergi la facebook.com/pages/create
2. Apoi alege o categorie pentru pagina
3. Fa click pe Get Started si urmeaza instructiunile de pe ecran

ghid reclama facebook 1

*Tine minte aceste cele mai bune practici atunci cand creezi o pagina pe Facebook

• Completeaza toate detaliile despre pagina
• Include o imagine de profil relevanta, precum si o poza creativa pentru cover
• Construieste o strategie pentru pagina
• Utilizeaza acest Model de pagina de Facebook

Pasul 2: Creeaza teluri pentru reclamele tale pe Facebook

Atunci cand iti creezi telurile pentru reclamele pe Facebook, asigura-te ca sunt inteligente. Mai exact, telurile trebuie sa fie specifice, masurabile, accesibile, relevante si bazate pe timp. Crearea acestor teluri te va ajuta sa obtii un profit mai bun sau o investitie mai buna.

De exemplu, un tel poate fi urmatorul: gaseste 100 de abonati pentru viitoarea ”Conferinta de imbunatatire a casei” ce va avea loc peste 2 luni. Acest tel iti va ghida strategia de reclama pe Facebook si te va ajuta sa alegi tipul corect de reclama.

Pasul 3: Alege un obiectiv pentru campania ta

Acum ca ai creat pagina de Facebook si ai telurile pentru reclamele tale, poti accesa managerul de reclame Facebook pentru a alege un obiectiv.

ghid reclama facebook 2

Daca telul este sa castigi abonati pentru un eveniment viitor, obiectivul reclamei Facebook pe care l-ai alege ar fi acela de a “Creste participarea la evenimentul tau.” sau daca vrei sa directionezi oamenii catre blogul tau, atunci ai alege obiectivul “Trimite oameni catre site-ul tau.”

Pasul 4: Alege-ti audienta-tinta si bugetul de reclama

ghid reclama facebook 3

Personalizeaza-ti audienta-tinta:

Acest pas este crucial atunci cand iti pui la punct strategia de reclama pe Facebook. Poti targeta reclame in functie de locatie, varsta, sex, limba, interese si comportament. Mai departe, poti crea audiente personalizate cu scopul de a ajunge la oameni care deja iti cunosc afacerea sau pentru a ii sterge din audienta-tinta pentru reclama, cu scopul de a ajunge la oameni noi pe Facebook. Aceste audiente personalizate pot fi create cu ajutorul unei liste de clienti, trafic de website ori activitatea dintr-o aplicatie.

ghid reclama facebook 4

Alege-ti bugetul:

Dupa ce ai terminat de selectat audienta-tinta, poti alege cat de mult vrei sa cheltui pentru reclama. Asigura-te ca aceasta cheltuiala este eficienta si efectiva. Bugetul de reclama pe care-l stabilesti este suma maxima pe care vrei sa o cheltui. Daca alegi un buget zilnic, suma pe care o introduci va fi suma maxima ce se va cheltui pe zi. Daca alegi un buget fara limita de timp, suma introdusa este maximul pe care-l vei cheltui pe toata durata de viata a reclamei.

ghid reclama facebook 5

Alege-ti obiectivul:

1. Alege sa licitezi pentru un obiectiv: click-uri sau impresii. Aceasta va determina modul in care vei plati si cui i se va afisa reclama ta. De exemplu: daca faci optimizare pentru obiectivul de like-uri la pagina, vei fi taxat atunci cand reclama este afisata oamenilor cu predispozitie sa dea like paginii tale.

2. Alege cand vrei ca reclama sa ruleze in cadrul programului stabilit. Pentru optiunea bugetului pe viata, alegi anumite ore si zile ale saptamanii pentru a fi rulata reclama. Daca alegi rularea reclamei dupa un program pre-stabilit, aceasta optiune este cea mai eficienta cale de a cheltui inteligent bugetul de reclama; aceasta inseamna ca servesti reclama numai atunci cand audienta ta tinta este prezenta pe Facebook. De exemplu, daca tintesti o anumita regiune geografica, programezi reclama pentru cand oamenii sunt treji ca sa fii sigur ca va fi vazuta de oamenii pe care ii tintesti.

Pasul 5: Alege cum vrei sa arate reclama ta

Crearea reclamei este partea distractiva a promovarii pe Facebook. Alege imaginile, titlul, textul, precum si locul de afisare a reclamei. Poti avea pana la 5 imagini, iar titlul poate fi lung de pana la 25 de caractere.

ghid reclama facebook 6

Tine minte ca, datorita faptului ca titlul este asa de scurt, reclama per ansamblu trebuie sa fie destul de captivanta ca oamenii sa dea click pe ea. Alaturi de titlu exista si textul postarii. Acesta poate fi de maxim 90 de caractere, ceea ce inseamna ca reclama trebuie sa prezinte continutul intr-un mod efectiv si concis (percepe-l ca pe un Tweet foarte bun!).

In ultimul rand, trebuie sa alegi locul de plasare a reclamei. Alege daca il vrei in buletinul informativ de pe desktop-ul oamenilor, din versiunea pentru mobil, in coloana din dreapta sau in reteaua de audienta.

Pasul 6: Plaseaza comanda

Odata ce esti pregatit ca reclama ta sa fie verificata, fa click pe butonul verde care spune “Plaseaza comanda”, localizat in coltul din dreapta-jos. Vei primi un email de la Facebook cand reclama este verificata si aprobata.

ghid reclama facebook 8

Pasul 7: Creeaza un raport pentru reclama

Acum ca ai creat reclamele pentru Facebook, este important sa pastrezi rapoarte despre succesul (si esecurile) reclamelor tale pe Facebook.

Pentru a crea un raport, urmeaza aceste instructiuni:

1. Mergi la managerul de reclame si fa click pe Rapoarte. Automat vei vedea datele din raportul General Metrics pentru ultimele 30 de zile, pentru campaniile tale active.

ghid reclama facebook 9

2. Personalizeaza metricile pe care le vezi in raportul tau si fa click pe butonul albastru Export din coloana din dreapta-sus ca sa descarci raportul.

BONUS: Cum sa faci reclama pe Facebook cu Hootsuite

Reclamele Hootsuite ofera o cale simpla de a ridica postarile tale pe Facebook cu doar doua click-uri. Similar cu promovarea postarilor pe Facebook, reclamele Hootsuite iti permit sa cresti aria de acces a celor mai performate postari.

Ca sa faci reclama pe Facebook prin Hootsuite, mai intai trebuie sa ai un cont Hootsuite; daca nu ai deja unul, inscrie-te aici. Dupa ce ti-ai creat si pus la punct contul, cauta sectiunea de reclame din dashboard.

Pasul 1: Alege un tel pentru postul tau

ghid reclama facebook 10

Stabileste ca telurile afacerii tale sa atinga 1 din 4 obiective-cheie:

• Aria de acces
• Oameni care sa te urmareasca
• Angajament
• Trafic

Pasul 2: Alege sa promovezi unul din posturile sugerate

ghid reclama facebook 11

Reclamele Hootsuite scaneaza toate paginile posturilor tale organice ca sa gaseasca cel mai bun post de promovat. Analizand ceea ce deja te conecteaza cu audienta ta, reclamele vor recomanda continutul care-ti aduce cei mai multi bani. Fa click pe Promote si reclamele Hootsuite vor sugera pe cine sa targetezi, cand ar trebui sa ruleze reclama si cat ar trebui sa cheltui.

ghid reclama facebook 12

Acum ca am acoperit fundamentele utilizarii reclamelor Facebook, in mod nativ in Facebook si Hootsuite, este timpul sa incepi sa cresti aria de acoperire pe Facebook. Beneficiaza de avantajele reclamelor Facebook si lasa-le sa-si faca treaba in timp ce tu te concentrezi pe afacerea ta.

Sursa: Blog Hootsuite

Partajează

 

2 răspunsuri

  1. Robert spune:

    Concurs
    Pentru a castiga acest smartphone
    dati subscribe la acest canal https://www.youtube.com/channel/UCidusMAHwK-ds-GjxZ-L5bA
    si cand terminati scrieti in comentarii : GATA :

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.