call-tracking-analytics

Email Marketing. Merita sa investesti intr-o astfel de metoda de promovare?

Primul email din istorie a fost trimis in 1971. Astazi, 50 de ani mai tarziu, exista miliarde de emailuri care sunt trimise zilnic, iar afacerile, indiferent de marimea lor, nu ar putea sa supravietuiasca fara aceasta modalitate de comunicare.

Dat fiind faptul ca atat de multi oameni folosesc emailul, de-a lungul timpului s-a dezvoltat ideea de email marketing. Practic, emailul poate sa fie un excelent instrument pentru promovarea produselor si serviciilor, insa pentru asta trebuie sa fie folosit curect.

Ce este email marketingul si de ce merita incercat?

Este o varianta de promovare prin comunicarea cu potentialii clienti direct interesati de produsele si serviciile tale.

In general, email marketingul se bazeaza pe acesti pasi:

  • colectarea unor adrese de email de la oameni interesati de ceea ce vinzi;
  • Comunicarea cu ei si trimiterea de oferte comerciale.

Email marketingul este o modalitate excelenta prin care poti pastra atentia celor pe care te-ai chinuit cu greu sa ii aduci pe site, iar avantajele sale sunt incredibil de mari.

Astfel, o campanie de email marketing poate avea un ROI de pana la 3800%, este mult mai putin invaziva decat campaniile in social media sau in alte medii si poate contura o relatie mult mai buna cu clientul.

Cum faci o campanie de email marketing cat mai legala?

Desi este foarte eficienta, aceasta solutie de marketing poate sa fie destul de greu de implementat din cauza GDPR-ului. Daca respecti cativa pasi simpli, insa, lucrurile devin destul de simple.

Primul lucru pe care trebuie sa il faci pentru a putea face email marketing este sa te asiguri ca firma ta este inregistrata ca operator de date cu caracter personal.

Pentru a putea trimite un email cu scop comercial, este important sa ai acordul persoanei care detine adresa de email.

Dupa ce te-ai inregistrat ca operator de date cu caracter personal, este bine sa aranjezi mailul cat mai ok.

Acesta trebuie sa fie  cat mai putin deranjant (cu cat mai simplu, cu atat mai bine), sa aiba posibilitatea de dezabonare si sa aiba un continut cat se poate de decent.

Cum iti construiesti baza de date?

Cea mai dificila misiune pe care o ai in procesul de email marketing este constructia unei baze de date. Pentru a face asta, trebuie sa plasezi un formular de abonare pe site si sa iti convingi oamenii ca merita sa se aboneze. Tocmai de aceea, micile lucruri gratuite in schimbul abonarii (discounturi, carti electronice, etc) pot fi mai mult decat convingatoare.

Partajează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.