Advertorialele sunt o imbinare intre editorial si publicitate: un articol platit, scris intr-un mod profesionist, atractiv, continand informatii noi si relevante, si care sa genereze trafic, astfel mentinand pozitiile propriului site in cautarile organice.
Acest mod de scriere este o alternativa a reclamelor de tip anunt publicitar sau banner, deoarece cuprinde elementele necesare care sa-l incadreze in aceasta tipologie: este informativ, util si atractiv (daca il structurezi bine). Este considerat a fi cea mai eficienta modalitate de promovare, facand parte din procesul de link building al unui site.
Advertorialele pot fi clasificate in functie de urmatoarele categorii:
STILUL JURNALISTIC
– Interviu
– Reportaj
– Stire
– Poveste
RATA CONVERSIEI
Cand vine vorba de advertoriale, acestea trebuie sa fie articole scrise pentru un anumit produs, adica cuvant cheie. Acestea au ca obiectiv principal promovarea imediata a produsului, rezultatele fiind vizibile de indata, chiar daca conversiile sunt pentru o perioada limitata.
Pentru acele advertoriale care au ca scop atat optimizarea pentru cuvintele cheie, cat si imbunatatirea traficului de pe site, se folosesc linkuri catre pagina de interes pentru a creste rata conversiei.
Trebuie stiut si faptul ca pe langa advertoriale mai exista si recenziile, care, de asemenea, aduc rezultate foarte bune. Recenziile sunt parerile unor persoane despre un produs pe care il folosesc, iar aceste pareri influenteaza foarte mult potentialii cumparatori. Publicul este tentat sa aleaga un produs care are recenzii bune, mai precis un produs testat deja. Advertorialele-recenzii au un rol important pe partea de optimizare, recomanda produsul si in multe cazuri aduc si trafic.
Desi advertorialele sunt folosite de catre majoritatea campaniilor de optimizare, este bine sa se cunoasca inca de la inceput avantajele si dezavantajele, respectiv riscurile care trebuiesc asumate. Uite care sunt principalele avantaje:
Captarea atentiei. Este important ca publicitatea sa aiba aspectul unui articol al unui editorial in care apare, deoarece sansele sa fie cititate sunt de sase ori mai mari. Daca te intrebi de ce, raspunsul este ca oamenii aleg mai repede sa citeasca un articol informativ, decat doar un anunt de publicitate.
Credibilitate. Advertorialele sunt cele care trebuie sa transmita incredere prin continut, mod de exprimare si context. De obicei, advertorialele redau o poveste bine gandita in care sunt prezentate patrunzator calitatile care recomanda un anumit produs sau brand. Un articol platit va fi mai credibil daca va aparea pe un site notoriu.
Procesul de link-building trebuie efectuat cat mai natural pentru a fi agreat de motoarele de cautare. O mare parte din backlinkuri vin din articolele publicate pe diferite site-uri. Asadar, acestea ajuta la cresterea vizibilitatii in cautari.
(!) Pentru oferta publicare advertoriale SEO pe bloguri romanesti, trimiteti email la seo@maximpromotion.ro