Internetul este un adevărat câmp de luptă, în care business-urile din întreaga lume își ascut săbiile, își încarcă armele și ies la vânătoare de locuri bune în SERP. Pentru mulți, poziționarea în clasamentul Google este o simplă chestiune de noroc, în timp ce pentru alții este o știință. Adevărul este pe undeva pe la mijloc. S-au întâlnit o mulțime de site-uri crescute natural, fără niciun fel de investiție în optimizare, însă cu poziții excelente în cautări, dar și site-uri în care s-au investit mii de euro și au rămas cufundate undeva în negura internetului, pe paginile 10, 11…100.
Există, așadar, un secret pentru obținerea locurilor de pe prima pagina în Google?
Da! Calitatea si diversitatea! Întregul concept de SEO trebuie comparat cu lupta dată de orice business în viața reală pentru a atrage clienți. Presupunând prin absurd că mai există firme fără prezență online, instrumentele lor de promovare sunt următoarele:
- Produse de foarte bună calitate și o imagine excelentă a magazinului;
- O organizare foarte bună a spațiului comercial;
- Clienți mulțumiți, care lasă feedback și recomandă;
- Prezența în cât mai mlte locuri, prin bannere stradale, articole în ziare, spoturi publicitare la TV si radio.
Pe internet nu există TV și radio, însă există Youtube. De asemenea, există ziare, spații pentru bannere și consumatori care pot recomanda. Cei care doresc să facă SEO de calitate trebuie să ia exemplul promovării offline și să se asigure că absolut toate detaliile sunt bine puse la punct:
- Informatii relevante pe site, unde cititorul sau clientul să găsească tot ceea ce îl interesează. Este cel mai important element, fără de care orice acțiune este inutilă. În eventualitatea poziționării bune în Google fără un conținut relevant, cititorii nu găsesc ceea ce îi interesează, părăsesc imediat pagina, iar poziția se pierde foarte repede.
- Un site bine organizat, ușor de folosit și rapid. Chiar și în cazul unui conținut bun, însă organizat prost, este foarte greu de menținut o poziție bună în SERP. Oamenii au la dispoziție o cantitate uriașă de informații și nu își pierd timpul cu site-uri pe care le folosesc greu.
- Cât mai multe backlinkuri de la cititori și clienți mulțumiți. Backlinkurile pot fi lăsate pe diverse site-uri, bloguri, forumuri, comentarii, etc. Acestea sunt, în viziunea Google, niște recomandări. În teorie, este bine să fie cât mai naturale și cât mai diversificate. Achiziția unui backlink dintr-un site foarte mare este bun, însă irelevant atâta vreme cât nu există și foarte multe backlinkuri din site-uri mai mici.
- Bannere pe site-uri relevante, prezența în rețelele de socializare, prezența pe youtube și oriunde există oameni. Acestea contribuie atât la rețeaua de backlinkuri, cât și la branding. Construcția unui brand este cea care ajută un business să se transforme într-un real succes, iar brandingul online este, în foarte multe cazuri, mai dificil decât cel offline, deoarece concurența este una mult mai mare.
Concluzionând, SEO este doar o reorganizare a promovării offline. Cei buni vor fi întotdeauna primii și nu prea contează banii investiți, atâta vreme cât produsele promovate nu sunt de calitate și nu ies în evidență, fie ele simple texte, servicii complexe sau produse fizice.
One thought on “Ce poți învăța din offline dacă vrei să te promovezi online?”