Cat trebuie sa cheltuiesti pentru marketing, pentru a-ti promova eficient compania?

Pentru orice business, marketingul este important. Fara marketing ete aproape imposibil sa ajungi la publicul tinta, iar rezultatele nu se pot vedea. Din fericire, exista din ce in ce mai multe solutii pentru un marketing de succes. Online-ul este extrem de ofertant si a reusit sa dea nastere unor metode care in trecut nu existau:

  • SEO. Se refera la optimizarea pentru motoarele de cautare;
  • Publicitatea prin influenceri;
  • Advertoriale;
  • Marketing in diverse publicatii online.

Nu vom vorbi despre instrumentele de marketing insa, ci despre bugetul ce trebue alocat pentru acestea. Este de inteles faptul ca majoritatea antreprenorilor au probleme in a scoate din buzunar bani pentru promovare. Din pacate, acesta este obligatoriu si de cele mai multe ori trebuie sa fie substantial pentru rezultate optime.

Care este, asadar, bugetul optim pentru marketing?

O medie folosita de companiile la nivel mondial spune ca 10% din incasari trebuie sa se intoarca in promovare. Este un procent mare si poate sa varieze extrem de mult in functie de serviciile vandute si in functie de modul de promovare.

Adevarul este ca in online este foarte greu sa se decida un buget optim. Exista firme care inveestesc mii de euro lunar, fara a fi eficiente si firme care cu doar cateva sute de euro reusesc sa atinga targetul pe care il doresc si sa castige notorietate si vanzari.

Decat sa te stresezi in legatura cu cheltuielile pe care trebuie sa le aloci marketingului, cel mai bine este sa testezi. Solutiile pe care le intalnesti online sunt atat de variate, in asa fel incat este greu sa stii care sunt cele mai bune pentru tine. Iti recomandam sa le testezi pe fiecare in parte cu un buget minim si sa vezi care aduc cele mai bune rezultate. Daca vrei sa mergi la sigur, apeleaza la o companie de marketing ce poate face o analiza corecta a activitatii pe care o ai si iti poate face recomandari cat mai bune.

Este de retinut, totusi, ca trebuie sa investesti. Din pacate, pentru a face bani trebuie sa cheltuiesti bani iar online-ul este din ce in ce mai clar in acest sens. Daca in trecut, promovarea online se putea face ieftin si foarte eficient, astazi concurenta este una uriasa, asadar, este bine sa te asiguri ca esti mai bun decat ea.

Partajează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.