Cât timp ar trebui să fac SEO?

Proprietarii de afaceri pun des această întrebare atunci când vor să știe cât va fi rata de recuperare a investiției. Merită o investiție pe termen lung în SEO?

Răspunsul în varianta scurtă este că SEO ar trebui să fie parte a strategiei tale de marketing atât timp cât vrei ca website-ul tău să apară pe prima pagină în Google. Acest articol explică de ce ar trebui să-ți optimizezi website-ul sau aplicația cu regularitate pentru a apărea în rezultatele organice.

Ce este SEO?

Optimizarea motoarelor de căutare — sau SEO — este procesul prin care faci ca paginile tale web, sau aplicațiile, să fie vizibile motoarelor de căutare pentru a apărea în rezultatele neplătite – numite și ”organice”.

Cât durează SEO până ajungi pe prima pagină

Aceasta e o întrebarea grea, fără un răspuns direct. Google folosește aproximativ 200 de factori de clasificare. Fiecare companie are mii se competitori online iar fiecare cuvânt-cheie prin care încerci să te clasifici are propriul număr de competitori.

Deci, răspunsul este că… depinde de situație.

Clasificarea pe prima pagină în Google poate avea loc instantaneu sau niciodată. Totuși, cu un istoric bun de practici SEO, o cantitate moderată de competitori, un website grozav (conținut grozav, experiență grozavă a utilizatorilor, un timp de încărcare rapid) și o cantitate bună de linkuri, media perioadei este de la 3 la 6 luni, dar poate dura un an sau chiar mai mult.

De ce ar trebui să te concentrezi pe SEO pe termen lung?

Odată ce ești clasificat pe prima pagină în Google, poți fi tentat să investești bani în alte strategii de marketing. Totuși, ar trebui să continui să optimizezi website-ul. De ce? Notează aceste motive importante pentru care ar trebui să te ții de campania SEO.

“Dezvoltă și uită” nu funționeaza cu SEO

Gândește-te la SEO ca la orice altă formă de marketing. Nu e de ajuns să creezi o piesă de marketing, să o lași să ruleze sperând că va avea mereu rezultatele dorite. Marketingul este un ciclu permanent de colectare de date, concepere de strategii, creare de campanii, măsurare a succesului, revizuiri, ajustări și reluarea ciclului.
Aceleași principii de aplică la SEO. În fond, SEO este un segment de marketing.

Algoritmul de căutare Google se schimbă des

Google își actualizează și revizuiește algoritmul de căutare constant ca să afișeze cele mai relevante rezultate pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului. De aceea, trebuie să aliniezi strategiile tale SEO la actualizările curente ale algoritmului.

Respectă regulamentul Google ca să previi penalizările website-ului tău, paginii web sau aplicației. Dacă site-ul tău primește o penalizare, rezolvă problema cât mai repede. Unele penalizări durează mai mult până se rezolvă decât altele. Unele rezolvări nu vor avea efect până la următoarea actualizare a algoritmului, cum ar fi Panda, care urmărește conținutul de calitate.

Menținerea deasupra competiției este o bătălie continuă

Odată ce Google a descoperit, scanat și indexat paginile tale web, sau aplicația, trebuie să lupți destul în rezultatele de căutare ca oamenii să-ți vadă linkul și să facă click pe el. Trebuie să te clasifici deasupra competitorilor în căutările organice ori să furi un click de la competitori atât în rezultatele organice, cât și în cele plătite, apărând mai relevant.

2016-04-12_0913

Poți reuși asta cu un titlu și descriere meta foarte bune. Tilul paginii este linkul albastru care apare în rezultatele de căutare iar descrierea meta este fraza care apare sub titlu. Schema de marcare poate și ea îmbunătăți afișarea informației în rezultatele de căutare. Imaginea de mai jos arată un titlu și o descriere meta optimizate. Sistemul de clasificare de cinci stele, data și numărul de voturi sunt rezultatele schemei adăugate codului HTML de pe site.

Întotdeauna vei avea competitori

Unii oameni cred că nu au competitori în mediul online. Nimic mai fals. Atât timp cât există rezultate de căutare, există competitori.

Poate acești oameni cred că, dacă celelalte rezultate de căutare nu vând același produs sau serviciu, atunci nu sunt competitori. Nu este adevărat. Concurezi pentru spațiu pe aceeași pagină iar dacă alte rezultate apar înaintea site-ului tău, utilizatorii s-ar putea să nu-ți vadă linkul. Linkul tău ar trebui să fie vizibil în mulțime și să atragă un click.

Ca să te convingi că mereu ai competitori, fă o căutare în Google după ”ojă pentru pisici”, gândindu-te că nu e posibil să existe așa ceva. De fapt, vei vedea că nu ești singurul care a căutat această expresie pentru că mai apar 146.000 de rezultate. Asta înseamnă că sunt 146.000 de competitori pentru ojă de pisici.

2016-04-12_0907

Nu se știe câte rezultate chiar vând ojă pentru pisici dar nu contează. Ce e important e că, dacă ai fi o companie care vinde ojă pentru pisici, ai concura cu 146.000 de rezultate până să ajungi la potențialii cumpărători.

Deci, când ar trebui să se oprească SEO? Niciodată

Ca o recapitulare, SEO este un proces continuu, care ar trebui să continuie atât timp cât website-ul sau aplicația este online. Gândește-te la SEO ca fiind parte a campaniei tale de marketing. Este un angajament pe termen lung cu rezultate meritate. Rămâi în fața competiției. Fii la zi cu actualizările algoritmului Google. Continuă cu SEO.

Partajează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.