Marketingul digital se imparte in doua categorii mari: Marketingul online si marketingul offline. Marketingul digital offline este radioul, televiziunea sau reclama prin telefon, in timp ce marketingul online acopera absolut toata promovarea care poate sa fie facute in acest mediu.
De-a lungul timpului marketingul online s-a diversificat foarte mult si s-a impartit in mai multe ramuri.
Care sunt cele 7 ramuri ale marketingului digital online?
1. SEO – Optimizarea pentru motoarele de cautare – Este cel mai important pentru cei care doresc sa faca vanzari. SEO implica aranjarea site-ului in asa fel incat sa apara cat mai sus in cautarile relevante pentru Google. Este un proces complex si interesant, care implica o multime de pasi: continut de foarte buna calitate, un site care se misca foarte repede, o structura corecta a linkurilor intre pagini, backlinkuri de pe alte pagini si o buna parte din celelalte 6 ramuri.
2. SEM – Marketingul prin motoarele de cautare – Scopul SEM este similar cu scopul SEO: acela de a avea site-ul in primele rezultate in cautari. Diferenta consta in modul in care se atinge acest scop. La SEM este simplu: platesti motorul de cautare pentru a te afisa acolo unde vrei. Din pacate, plata se face per click ( PPC ) iar costurile sunt considerabile.
3. PPC – Reclama Pay per Click se poate face si pe diverse site-uri relevante pentru site-ul promovat, iar costurile pot fi mai mici;
4. Marketingul prin continut – Este din ce in ce mai folosit, inssa este foarte greu de realizat. Aacesta se realizeaza prin redactarea unui continut foarte valoros, foarte relevant si foarte coerent, care atrage o audienta direct interesanta. In general, daca site-ul are un continut de foarte buna calitate se poate promova de la sine;
5. Marketingul in Social Media. Exista o multime de retele de socializare care atrag atentia unui numar mare de oameni. Acolo unde sunt oameni exista si posibilitatea de promovare, motiv pentru care retelele de social media le ofera celor care doresc posibilitatea de a se promova contra cost;
6. Marketingul afiliat – Este o forma atractiva de promovare, prin care magazinele online se pot promova pe zeci de site-uri, oferindu-le posesorilor acestora un mic prooces din vanzari.
7. Email Marketing – Este o forma clasica de marketing online care innca da rezultate foarte bune. Din pacate, pentru rezultate optime este nevoie de un proces lung si destul de costisitor de strans abonati.