Business-ul online nu este chiar atat de simplu precum pare. Concurenta in aproape fiecare domeniu este acerba, iar rezultatele de multe ori intarzie sa apara. Toata lumea stie ca pentru a avea succes online ai nevoie de SEO, insa putini stiu cu exactitate ce este SEO. Si mai putini stiu cand trebuie acest SEO facut.
Daca nu vrei sa platesti luni intregi pentru un serviciu care sa nu iti aduca rezultate si care, iata ce trebuie sa faci inainte de a apela la servicii SEO.
- Asigura-te ca ai un site rapid. Este important ca utilizatorii sa poata ajunge cu usurinta acolo unde isi doresc si sa nu astepte foarte mult timp. Statisticile arata ca mai mult de 60% dintre utilizatori parasesc un site daca asteapta mai mult de 3-4 secunde pentru a se incarca. Daca nu ai un site rapid s-ar putea ca pozitionarea foarte buna in motoarele de cautare sa fie inutila.
- Asigura-te ca oferi informatii relevante. Vrei clienti? Trebuie sa le oferi ceea ce isi doresc. De foarte multe ori nu isi doresc un simplu produs, ci o intreaga suita de servicii si experiente. Nu te multumi sa vinzi anvelope auto! Incearca sa oferi cat mai multe informatii pe site despre anvelopele pe care le comercializezi, ofera sfaturi, arata poze si creaza filmulete. Cu cat un site este mai complex, dar in acelasi timp isi pastreaza simplitatea in utilizare, cu atat sansele de reusita sunt mai mari.
- Analizeaza-ti concurenta. Prin SEO aduci oameni pe site, insa daca nu iti cunosti concurentii s-ar putea sa ii trimiti mai departe, pe site-urile concurente. Pentru a genera vanzari este bine sa ai servicii atractive care sa se evidentieze fata de altele, furnizate de concurenti. Poti avea preturi mai mici, varietate mai mare de produse, servicii in plus, etc. Ideea este sa fii diferit.
- Gaseste alternative de promovare. SEO este o solutie de lunga durata, ce nu va da rezultate imediate. Tocmai de aceea, este bine sa fie combinata cu alte variante de promovare: google adword, facebook ads, reclama pe site-uri din domeniu, email marketing, etc.
- Asteapta-te la un buget consistent. Promovarea online nu este ieftina. Optimizarea pentru motoarele de cautare nu este nici ea ieftina. Pana la urma, toata lumea se bate pentru primele 10 locuri in Google. Daca iti doresti rezultate este bine sa ai la indemana un buget consistent.
Concluzionand, daca vrei SEO pentru site-ul tau este bine sa ai ce sa promovezi. Inainte de a investi in optimizare incearca sa te asiguri ca produsul pe care doresti sa il promovezi este vandabil. In caz contrar, va exista mereu o veriga lipsa iar firmele de SEO, oricat de bune ar fi ele nu vor putea sa iti aduca vanzari.